Lalisen testar: Yves Rocher's fransk manikyr kit

image923
I have a confession to make girls: Jag har aldrig målat en fransk manikyr! Det är sant. Så jag bestämde mig för att göra det lätt för mig själv och beställde hem
Yves Rocher's fransk manikyr-kit. Det var en bra idé för där fanns allt man behöver. Fattar inte hur man klarar sig utan sådana där remsor som gör att man kan måla en rak fin linje?

Så här gör du: Man klistrar fast de vita remsorna och målar med vitt lack. Väntar tills det torkat och målar sedan med det rosa över hela nageln. Väntar på att det skall torka och målar sedan hela nageln igen fast med topplacket som gör det glänsande och fint :)

Så här tycker jag: Jag är som sagt oerhört tacksam för stripsen som man kan måla efter. Ärligt talat är det just det som fått mig att undvika den franska manikyren ända till nu. Lacken är bra i konsistensen och torkar fort. Vet inget om hur bra de kommer hålla, men det andra stärkande nagellacket som jag har från Yves Rocher har suttit bra. En liten guldstjärna för att den lilla necessären var i svart lack dessutom :) Det var snabbt och enkelt vilket är väldigt viktigt för en sån som mig som ogärna sitter och pillar alltför länge.

5 av 5 möjliga!

Priser och inköpsställen: Du hittar kitet antingen i webbutiken eller i vanlig butik. Bor du i Gbg-området så finns det en i femmanhuset. Priset ligger på 109:-

Bilder: Privata

Vad tycker du?
Postat av: Sunshine_85

Najs ;) jag brukar också göra fransk manikyr när jag har långa naglar. Tycker det är så fint =) Förresten så har vi internet nu å Msn väntar på dig ;) (konstig formulering) ... hehe kolla in: kihlos.blogg.se så får du se nåt fint *fniss* ;) Kram!

2007-09-22 @ 22:43:39
Postat av: Sunshine_85

Efter ett tag lär du dig också att göra raka linjer istället för remsorna ;P

2007-09-22 @ 22:44:55
Postat av: Lalisen

Sunshine_85: Åhå, är ju så sällan ute på msn numera. Har liksom vant mig av vid det. Men skall skärpa mig. asså så de raka linjerna kommer med tiden då? :P


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback