Lalisen testar: Weledas Havandeskapsolja

image1079
Det här testet är ju egentligen mest till för er som är eller planerar att bli gravida... Men jaja. Många av er läsare är säkert i den åldern att ni har barnafödande framför er, så kom ihåg det här tipset inför framtiden ;)

Först lite om bristningar:
de kan uppträda på lår, mage, rumpa och bröst. Det ser ut precis som det låter - som bristningar. Som att huden inte räckt till och istället spruckit upp. På mig såg det först ut som röda strimmor som om jag blivit riven, sen blir de till ljusa ärr. Inte vackert kan jag lova. Varför man får bristningar finns det flera orsaker till. Tyvärr så har man inte fördelen av att vara ung i det här sammanhanget - ju yngre och fastare huden är desto lättare kan man få bristningar. Sen är det även hormoniellt betingat. Obs! Alla får det inte, det är lite som rysk roulette, hehe.

Själv har jag fått bristningar över hela magen (jag skall bespara er bildbevisen) Usch och fy, men what's a girl to do? Vill man ha en bebis så är det bara att deala med det. Men för att göra huden mjukare och se till att den går ihop bra efter födseln så kan man använda Havandeskapsoljan. Den kan både förebygga bristningar och skydda huden mot uttorkning.

Så här gör du: Smörjer dagligen, gärna morgon och kväll på de utsatta områdena. Jag brukar ta det efter att jag duschat och jag har väl aldrig haft så len mage som nu ;)

Så här tycker jag:
Jätteskön och trevlig lite citrusluktande, diskret doft. Jag märker en tydlig skillnad på huden om jag glömt ta den några dagar. Bristningarna blir faktiskt djupare då! Så även om man inte kan hindra att bristningarna uppkommer (jag har smörjt mig även innan jag fick bristningarna) så kan man se till att huden hålls smidig och mjuk. Och då vill jag veta att det är något bra jag tar på huden, utan mineraloljor och som verkligen gör någon nytta. Dessutom är det väl bra att ge sig själv och bebisen lite mag-tid :)

Priser och inköpsställen: I Weledas
webshop eller i närmaste Hälsobutik. Ligger runt 165:-

Vad tycker du?
Postat av: Ellen

Hmmm,,, e glad ja slipper sånt,,, Jag hoppas att jag aldrig kommer behöva använda denna olja ! Fast de e ju rätt intressant att de faktiskt funkar, tycker man läser om så mycke krämer och medel som ska göra alla möjlig under med en men som inte funkar för 5 öre,,, !
Puss !!!

2007-12-18 @ 07:47:49
Postat av: Christin

Bra tips! Har du testat Weledas handkrämer? tror de ska finnas med mandel? Ha en bra tisdagskväll

Postat av: Lalisen

Ellen: Ja det är inte alltför roligt... När/om du blir med barn så hoppas jag för din skull oxå att du inte behöver använda den :)

Christin: Ja, dom har en handcreme - havtorn handcreme. Jätteskön, men inte my kind of doft... Men om man gillar apelsin så är den jättegod!

2007-12-18 @ 22:45:59
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Caroline.

Jag har sluppigt undan bristningar än sålänge. *Peppar, peppar"
och de ser inte ut att vara några på g än sålänge iallafall.

2008-01-10 @ 20:08:18
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback