Schyssta klubben

Igår kommer en kund in som typ är inne varannan vecka. Hon brukar mest stå och tjöta lite med oss när vi har lite å göra i butiken. Hon kommer fram till kassan och jag nämner något om att hon har en fin färg på tröjan (stark cerise). Gulligt av mig va? För det som sen kommer ut ur hennes mun var mindre gulligt.

Hon: - Du, har du gått upp i vikt?
Jag: - Va?
Hon: - Ja det ser ut som du gått upp, du ser så rund ut i ansiktet. Du ser så väldigt rund ut.
Jag, i sarkastisk ton: - Men tack, tack så mycket. Verkligen snällt av dig.


Hallå? Hon träffar mig titt som tätt, nej jag har inte gått upp i vikt sedan vi senast sågs. Jovisst att jag har gått upp sen för typ 3 år sen, men det är väl min ensak och något jag får jobba med? Helt otroligt. Och ni skall inte tro att hon bad om ursäkt när hon såg att jag blev sur. Nääääe hon stod kvar i butiken yyterligare säkert 10 min och pratade med min kollega. Till saken hör att hon sjävl väger X antal kilon mer än mig. Hon är dessutom en gammal tant. Bitter vekrar det som. Men det är ändå aldrig kul att få höra sånt :(

NU så måste jag ge mig iväg till jobbet! Ha en fin dag!

Vad tycker du?
Postat av: Modesty Mia

Nämen hallå!!! Herre gud vad oförskämt. Hur kan man med??? Usch, tänk inte mer på det. Hon är säkert jättebitter och missnöjd med sig själv så hon måste trycka ned andra. Helt otroligt dåligt. Och du som berömde henne! Skickar en kram till dig!:)

Postat av: Lina

Fy vilken tråkig tant! Jag jobbar också i butik och får höra en del, men inte alls så där personliga påhopp. Föresten, den där bruna tunikan du köpte från Ellos.... Jag beställde en likadan idag, tyckte den var så fin! Hoppas den sitter lika bra på mig som den gjorde på dig :)

2007-08-09 @ 20:25:52
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Linda

vänta en månad o så frågar du henne samma sak muhahaha :)

2007-08-09 @ 21:21:54
URL: http://pindus.blogg.se/
Postat av: Lalisen

Modesty Mia: Haha, ja en del har inga gränser vettu ;)
Lina: jo man får ju höra en del överhuvudtaget när man jobbar i butik, ja. Tunikan är underbar, hoppas du tycker det också :)
Linda: *muahahahha*

2007-08-11 @ 21:16:40
URL: http://lalisen.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback