Månadens hälsotips: bekämpa myggbetten

Dags för ett månadens hälostips då det var hundra år sedan sist! I mygg och knott-tider som de här så tänkte jag tipsa om en bra gel som man kan ta på på betten. Själv tillhör jag dem som brukar få snygga stora röda märken efteråt. Och inte kan jag låta bli att pilla och klia heller... Lagom snyggt med stora röda bölder på benen ;-)

Calendeel C Gel innehåller Aloe Vera, Eucalyptus och E-vitamin. Jag tycker den har fungerat bra när det gäller att svalka och få kliandet att upphöra. Sen är det även - som namnet antyder - ringblomma i (Calendula) som är läkande på de irriterande betten. Perfekt på både stora och små. Tror jag skall ta på lite på lille sötisen här hemma. Han har lyckats få ett på magen, stackarn.

Du hittar Calendeel C Gel både i hälsobutiker och på nätet hos
shopping4net.se

Bild: Shopping4net

Vad tycker du?
Postat av: Maddepaddan

Ah...aloe vera e perfekt på myggbett å mycket annat =) hehe oj stackarn fått ett på magen =)


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback