Veckans hälsotips: vårstäda på insidan!

En del av er tänker säkert: "Vad har det här ämnet på en modeblogg att göra"? Jo, för att det är lika viktigt att vara fin på insidan som på utsidan. Känner du dig pigg och fräsch så sitter garanterat kläderna bättre!

image502Har ni känt vårlukten ute? Det har jag. Igår kände jag de första tecknen i luften. (Och idag är det lika vintrigt igen, men det vänder nog närsomhelst) Då är det inte bara dags att kolla igenom sin garderob och börja rensa i den. En rensning i kroppen sitter inte heller fel. De som förespråkar reningskurer säger att man kan göra en inför varje ny årstid. Tydligen så händer det saker inne i kroppen då också, inte bara ute i marken ;)

Vad står du till buds? Det finns flera olika alternativ. Här hemma har älsklingen bestämt sig för att fasta. Hihi. Men det enklaste är ju att köpa färdiga koncentrat gjorda på örter som man sedan späder ut och dricker under dagen. Ha, hokus-pokus säger en del då. Vad skulle det kunna göra? Jo vi kan väl alla komma överens om att vi har egna renande funktioner i kroppen. Annars hade den ju inte kunnat fungera. Det som de här produkterna gör är att de stöder dessa funktioner i kroppen. De är sammansatta av olika örter som i många många år traditionellt använts för att hjälpa njurar, tarmar mfl organ. Vi tynger ju självaimage503 ner "systemet" med för mycket kaffe, alkohol, rökning, stress, socker m.m. De flesta känner sig lite lättare och piggare efter en kur. Under kuren så kan en del få huvudvärk, utslag och sånt. Men det visar bara att man verkligen behövde det.

Det finns massa produkter inom det här området, men en av de mer kända i hälosbranschen är Method Draine Detox. Du kan läsa mer om den
här. Den ligger på 219:- ute i handeln för en kur på 20 dagar.

Jaha, nu gäller det att leva som jag lär. Hihi.Har provat att fasta förut, men det här är ju definitivt mycket enklare och mindre risk för någon slags jo-jo effekt på vikten... Så ja, jag skall faktiskt ta och köpa mig en kur - nu skall min kropp få se på grejer! Är ni med ;) ?

Bilder: Baltex

Vad tycker du?

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback