Snabba ryck

Det är helt otroligt vad fort dagarna går! Så fort jag får för mig att skriva ett litet inlägg här på bloggen så kommer något eller någon (läs: Theo) emellan... :) Nu sover han och jag får passa på att skriva litegranna nu. Snabba ryck.

Livet just nu är inte helt problemfritt, även om jag önskar att jag kunde skriva om hur puttinuttigt (och gulligt med massa rosa elefanter som flyger) livet är med en söt liten bebis. Jag har tyvärr fått en del sviter efter graviditeten och förlossningen. En av dessa är att jag fått gallsten. Och DET mina vänner är inte kul. Det gör nog faktiskt ondare än att föda barn. Japp, där har ni graden på det hela. Jag har haft 4 anfall på bara några veckor. Igår åkte vi in till sjukhuset mitt i natten. Så nu lever jag på skonkost vilket innebär: inget stekt, inget fett, inget ägg, inghet hårdsmält och dessutom är många vanliga frukter och grönsaker som gurka, nektariner, äpplen och paprika borträknade. Och dricka kallt går inte heller för sig. Lovely.

Jag har två projekt som jag skall visa här på bloggen sen. Jag har en klänning/tunika som jag köpt på Ellos som är alldeles för vid. Den skall jag öppna upp i sidorna och sätta fast sidenband som man kan knyta bak. Sen köpte jag en söt liten kjol på H&M. Till den skall jag sy en vit underkjol med spets som skall få titta fram. Bilder på detta kommer så småningom.

Idag har vi varit på Orust på Göksäter. Typ som lilla Ullared. Där fyndade jag lite roliga saker som jag skall lägga upp bilder på sen. Bl.a. en del fina ljusstakar och sånt :) Nu är det snart dags för sängen. Nattinatt!

Ps. Har ni kollat in
Ellos höstnyheter? Jag kunde ju inte låta bli, trots att jag helst av allt vill ha sommar nu ;) Jag återkommer med ett collage med mina favoriter ;)

Vad tycker du?
Postat av: Ellen

har inte heller kunnat låta bli att titta på höstnyheterna,, fanns en hel del jag skulle vilja kläma in i min garderob....

Postat av: Maddepaddan

Lite dött på R's blogg :( han hade kommit igång riktigt bra ju :)

2008-07-03 @ 11:05:59
URL: http://imadde.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej, tänkte bara kika in och önska dig trevlig kväll:) Kram!

2008-07-05 @ 20:50:48
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Tankar..

Usch då, stackars dig! Min morsa har haft gallsten och fick opereras,resultat ett jätteärr på magen.

Well...nu förtiden opererar de nog inte, finns ju bättre metoder som att ultraljud krossar stenarna och så ...så vitt jag vet.

Hoppas det blir bra snartför dig!

2008-07-06 @ 10:53:18
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback