Topp 3 - naturliga handcremer som gör susen!

Idag tipsar jag om 3 olika handcremer från hälsokosten som jag provat. De gör verkligen gör susen för torra och nariga händer! Jag har även kollat upp varenda ingrediens i dem för att se hur naturliga och bra de egentligen är. Vill betona att det är inga mineraloljor i nån utav dem. För er som vill veta vad det är och vad det gör med huden, så kan ni klicka här.

Till hjälp hade jag boken Skönhet - till vilket pris? skriven av Rita Stiens. Den är verkligen att rekommendera om man vill ha en förteckning över de olika ingredienserna som finns i hudvård! Där får man också förklaringen till varför man skall välja naturliga cremer istället för "vanliga" cremer. Ni hittar boken hos Crearome och den kostar 148:-
image1146
1. Santé Handcreme med Olivolja och ingefära. I den här är det inte en enda ingrediens som skulle vara irriterande eller farlig för huden. Dessutom är de flesta ingredienser i den ekologiska. Den får mycket väl godkänt när det gäller innehåll. För övrigt är den superskön! Går in bra och är inte för oljig. Fräsch doft, lite kryddig. Min personliga favorit! Dessutom ligger den väldigt bra i pris, vilket aldrig är en nackdel ;)

Pris i butik: 30 ml 19:- 100 ml 49:-
image1147


2. AnneMarie Börlind Handbalsam. I den här är nästintill alla ingredienserna jättebra. Några är helt ok, men ändå inte i samma klass som Santés. Lite oljigare i konsistensen, men går ändå in ganska så snabbt. Lite blommigare doft.

Pris i butik: 79:-

image11483. Bioliv Handcreme med olivolja. Om jag skall vara helt ärlig så var den här egentligen en favorit men efter att ha kollat upp innehållsförteckningen så vart jag inte lika glad. Flera av ingredisenserna är bra, men sen finns det nån ingrediens som inte borde vara i den, därav tredjeplatsen. Sen skall man väl ändå säga att den är bra mycket bättre än Nivea, Vaseline, Atrix osv... Förutom detta är den jätteskön och har den absolut godaste doften. Plus för att den går att använda på fötterna också!

Pris i butik: 79:-


Sådär, nu hoppas jag att jag har inspirerat er till att prova lite nya handcremer och att ni fått upp ögonen för naturliga sådana. Förhoppningsvis kommer ni märka en stor skillnad mot om ni använt vanliga handcremer hittills :)

Vad tycker du?
Postat av: Malin

Hej! Nu blev jag nyfiken..fick inte Aloe vera hand cremen från Jason/Jäsön vara med på din lista? ;) Såg i ett tidigare inlägg att du rekommenderade den...
Tycker det är jättebra att du tipsar om bra alternativ till alla andra vanliga märken som innehåller massa skräp! Sen jag började läsa din blogg har jag blivit väldigt skeptisk till alla dyra välkända märken...som tydligen innehåller bensin å allt vad det var..hua! Fast det tar emot att byta ut ansiktsprodukterna..har kört med lancomes i ca 3år nu och är nöjd...
Jo, sen en fråga till..jag har beställt på nätet silicea kisel gel..har fått för mig att det ska hjälpa mig att få naglarna snygga å mitt hår tillbaka (jag tappar JÄTTE mycket hår!). Vet du nåt om det? Är det bra? Eller har du andra tips på hälsokostgrejer för håret och naglarna? Kram Malin

Postat av: Lalisen

Malin: Hehe, den skulle fått vara med på listan, men eftersom jag redan skrivit om den och vi har en hel del handrcemer, så tog jag tre andra nu ;)

Ja det är klart att är man van vid vissa produkter till huden så kan det vara svårt att byta. Skall du byta till något så är det isåfall nån av AnneMarie Börlinds serier. Det kan du få prov på först så att du vet vad som passar dig innan du byter ut allt... ;) Numret till Arronet som sköter Börlind här i Sverige: 0173 - 311 00.

Ang Silican så tycker jag att du skall ge det en chans. Men om du tappar myyycket hår och inte äter nån annan vitamintablett så skulle jag nog börja med Panto-3 också. Det kan vara flera ämnen som du har brist på nämligen. Sen måste du ge det ca 2-3 månader innan du vet om det ger resultat. Ge inte upp innan dess! ;)

2008-01-24 @ 08:05:44
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Lina

Vilka bra tips! Tack :) Tror faktiskt jag ska testa någon av dem, har den vanliga rosa flaskan från vaseline intensive care och det hade varit kul att byta mot något annat. Kanske jag köper den från Santé och provar :) Finns dessa bara i hälskostaffärer eller hittar man någon av dem i andra butiker?

2008-01-24 @ 23:54:13
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej! Angående mitt hår, så var jag och kollade hos läkaren men proverna visade ingen brist på nåt. Men deras prover kanske inte visar allt?? Men går det att kombinera Silicea kisel gel plus Panto-3? Tänkte så dom inte slår ut varandra?? Sen undrar jag varför det tar 3 mån innan kroppen tar upp ämnena (har läst det förut också)..men är det samma med maten vi äter också?
Ha en trevlig helg! Kram Malin :)

2008-01-25 @ 16:50:11
URL: http://cherrypie1978.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback