Londonresan: the story

Här kommer Londonresan i korta drag + vad jag shoppade:

image935
Vi åkte från Säve flygplats med RyanAir kl 15.30 på torsdagen. Vi var i London 16.30 engelsk tid. Därifrån tog vi Stansted Express som bara tog 45 min sen var vi mitt inne i London! Sen blev det tunnelbanan till vårt hotell som låg i Kensington. Jättetrevligt hotell med härlig frukostbuffé *smask* På kvällen var ju vår bröllopsdag så då var vi ute och hittade en restaurang som hette Nyonya. Det är en matkultur som är en blandning på kinesiskt och malaysiskt. Supergod mat som dessutom var utan massa konstiga artificiella ämnen. Restaurangen låg precis vid Notting Hill gate och kändes ganska så trendig. Så vi kunde inte riktigt med att dra upp kameran och bete oss som de äkta turister vi är, hehe.

image936På lördagen gick vi in till Oxford Street. (Det var mycket gåing de här dagarna...) Vi gick igenom Kensington Gardens och Hyde Park och det var väldigt härligt att se hur hösten började komma så smått. Skön, klar hög luft och vackra omgivningar. Väl på Oxford Street så var det himmelriket för alla oss som älskar skor och kläder. Mitt första stopp var PRIMARK och det var bara helt underbart. Ni vet när man hittar så mycket grejer som passar en att man faktiskt får stå och välja bort massa? Hur ofta händer det? Eh...inte ofta. Men här var det minsann så. Jag hade inte tänkt shoppa så mycket och hade inte tagit med så mycket pengar just till det så jag fick sattra mig lite. Resultatet av Primark shoppigen blev alltså följande:

1. 2. 3. 4.  

  1. Underbar flanellpyjamas med sötaste mönstret för bara 4£ !
  2. Jag fick tag i en skinnväska för 15£ och dessutom i en sån här snygg modell! =)
  3. Sjalen skall jag ha till min svarta duffel som en skön färgklick. Den köpte jag ute på gatan för 3£!
  4. Köpte även en söt liten miniväska i svart med kontrasterande foder i kornblått för 2,50$£ (bild kommer ikväll då jag glömt den hos mamma...)
Där var mina fynd alltså. Håll med om att det är galet billigt?! Förra gången jag var i England, 2003 köpte jag en likadan pyjamas fast med annat mönster också den på Primark och den har hållt ända tills nu (!) Så kvalitén är inte fy skam den heller.

image937 Sen blev det självklart ett besök på Starbuck's där vi tappade bort (och hittade igen) vårt paraply. Subway's besöktes också för jättegoda mackor. Ett stopp vid Ben and Jerry's glasskiosk hann vi självklart också med. Sen så gick vi upp mot Picadilly Circus och älsklingen var helt till sig över att vara där. Jag var lagom glad. Kissnödig och med regnet strilandes ner för mitt hår... ;) För att uppväga hela klädshoppingdelen så tog vi oss till en gata med bara musikaffärer också där R kunde go nuts :)

Vi stannade tills lördag förmiddag, sen bar det hemåt till Sweden.

image938Ja där har ni det i korta drag. Vi är väldigt nöjda men hade gärnat stannat lite längre. Vi skall nog försöka åka dit till våren igen och passa på att se lite mer av London. Jag skulle gärna vilja besöka British Museum och gå en del rundturer där.

Nu måste jag in i duschen. det här tog en liten stund att pilla ihop ;)

Bilder: Privata

Vad tycker du?
Postat av: Cecilia

Vilken härligt snygg väska!

Postat av: Angelicas Closet

Snygg väska!
Bra fynd. =)

2007-10-01 @ 09:53:28
URL: http://angelicascloset.blogg.se
Postat av: Christin

Verkar som ni haft en trevlig semester! Vilka fina fynd, speciellt pyjamasen och skinnväskan, säger bara oj oj vilket fynd väskan är! :)

2007-10-01 @ 19:59:08
URL: http://christinsshopping.blogg.se
Postat av: Jelena

Underbara fynd! Gillar framför allt pyjamasen :)

2007-10-01 @ 23:21:40
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Lalisen

Cecilia, Angelicas Closet: Tack. Love it already.
Christin: Ja det var vekrligen underbart. Ja, jag är fortfarande lite chockad över att jag kommit över den väskan ;)
Jelen: Hihi, den är supermysig. Tack.

2007-10-02 @ 15:09:33
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Lina

Vad roligt att läsa om er resa! Låter underbart! Och vilka fynd du har gjort :)

2007-10-02 @ 21:26:09
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Modesty Mia

Vad härligt det låter, gud vad jag längtar till London!! Verkar som ni haft det kanonbra. Du skriver så trevligt och medryckande!:) Det känns nästan som man är där.

2007-10-02 @ 22:20:16
URL: http://modestymia.blogg.se
Postat av: hanna

Underbart fin väska! :D

2007-10-03 @ 18:13:33
URL: http://hjartahanna.webblogg.se
Postat av: Lalisen

Hanna: Tack! Jag är så glad att jag sprang på den =)

2007-10-03 @ 21:17:26
URL: http://lalisen.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback