Lalisen testar: Rosenseriens Peelingkräm

Så då har man haft en liten kväll för sig själv. Älsklingen somnade på soffan, helt slut stackarn' :) Men det gjorde att jag hann och få fixat mitt hår och peelat ansiktet. Den här gången var det Rosenseriens Peeling som stod på tur...

image985

Det är en mild och skonsam peeling som precis som andra skall masseras in på väl fuktad hud. Som vanligt är den helt naturlig (se innehållsförteckning nedan) och passar alla hudtyper.

Så här gör du: Efter rengöring av huden appliceras litegrann på fuktad hy och masseras sedan med cirkelrörelser i ca 1-2 min. Skölj sedan av och lägg på ansiktsvatten (om du har) och fuktighetskräm.

Så här tycker jag: Som jag sa i förra rescensionen av en peeling så vill jag känna att det river lite när jag får den mot huden, men den här ger inte den känslan. Kornen är så mikroskopiskt små att man bara känner av dem ibland. Höll nästan på att ge den sämsta betyget hittills om det inte vore för att resultatet är minst lika bra som någon annan peeling jag provat. Förvirrande men sant. Dessutom får den plus för sin goda doft :) Konsistensen gör att den verkligen gör skäl för namnet PeelingKRÄM... Lite för tung och krämig för min smak dock. Så slutsatsen är: vill du ha en peeling som inte känns rivig, men som ändå gör gott - kanske för dig som har väldigt känslig hy och reagerar på andra peelingar? - så är den ett bra val. Men för mig som vill känna lite mer peelingkorn och ha en fluffigare konsistens så är den inte en fullpoängare, men ett bra alternativ ändå!

OBS! Ett stort plus skall den också få för att innehållet är så rent: Aloe vera gelé, propandiol (från kokos), mikroniserad pimpsten, olivolja, solrosolja, kokosolja ester, växtcellulosa, karoten, kamomill, paraben, rosenolja, växtparfym.

3,5 av 5 möjliga!

Priser och inköpsställen: Hos
Hälsans Naturmedicin hittar du den för 155:- Finns även i många hälsokostaffärer.



Nu fick ni se ett kort på hur håret blev efter färgningen och hur jag ser ut i "nya" luggen. Jag är nöjd och tycker det känns skönt att få ljusat upp håret underifrån. Här kan ni se lite bättre före och efterbilder:



Haha, jag vet att jag ser helknäpp ut på den sista bilden, men jag var så fokuserad på att få ett kort som visade någorlunda rättvist hårfärgen ;)

Gonatt allesammans!


Vad tycker du?
Postat av: Lena

Du passar verkligen jättebra i din nya hårfärg! Mycket bättre än innan.

2007-11-04 @ 19:05:01
Postat av: Lalisen

Lena: Tack så jättemycke, gulligt av dig :D


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback