The weekend

För er som är intresserade:

Här kommer en kort sammanfattning av helgen som var. Tyvärr har jag inga bilder, glömde kameran. vaddå typiskt mig?? ;)

Hela konferensen var på Radison SAS i Frösundavik i Stockholm. Det låg jättefint och med utsikt rakt över till Djurgården. Rummet var lika fint och fräscht det med. Vår chef var snäll och gav oss enkelrum ;) Maten var helt underbar. Fick bl.a. hjortfilé på lördagskvällen. Aldrig ätit det förut, men det var ju godare än oxfilé. Efter middan' blev det underhållning av David Batra. Han är ju bara för sjuk. *asg*

Jaha, det var det. Hur var kurserna och vad lärde vi oss? Först ut var en av de som jobbar på Fredrik Pauluns näringscenter, Martin Brunnberg. Har var superduktig och berättade massa om hur man skall äta för att må bra och fokuserade speciellt på hur viktigt det är att vi äter tillräckligt med protein för att få allt vi behöver och för att kunna hålla vikten. Sen höll även Fredrik Paulun en föreläsning. Även han poängterade det här med proteinet. Och fettsyror. Omega-3 är ett måste för den som inte äter fet fisk typ 3 ggr i veckan! Så nu skall jag faktiskt börja med det. Måste skärpa upp mig. På söndagen var Magnus Nylander där. han jobbar en hel del med mycket könda svenska idrottsmän och kvinnor. Bl.a. svenska skidlandslaget coh det var även han som hjälpte "Let's dance Martin" tillbaka så att han kunde ta det där guldet i brottning :) han berättade om hur viktigt det var att ha en bra näringsstatus. Se till att man inte har någon brist på vitaminer och mineraler för det minskar drastiskt våra chanser att prestera maximalt. Så det här med att "ät en bra husmanskost så får du i det det du behöver" är inte sant. Vem definierar husmanskost? Vem kontrollerar att råvarorna håller det de lovar? Speciellt gäller det dem som idrottar mycket.

Jaaa... å sen fick man en hel del prover ;) Alltid kul. Fick också en gratis biobiljett för att jag åkte med min chef när hon provade nya Volvo C30.

Så det var den helgen det. Den gick så fruktansvärt fort! Nu är det Spanien som hägrar!

Vad tycker du?
Postat av: Modesty Mia

Låter trevligt och varierande! Har ätit hjortfilé en gång, tyckte det var jättegott. Vad kul att lyssna på Fredrik Paulun, han är lite av en husgud för mig, hehe. Har flera av hans böcker och en dvd faktiskt!:) Omega3 försöker jag stoppa i mig varje dag, när jag kommer ihåg:)

Postat av: Lalisen

Modesty Mia: det sköna med honom är att han är så down-to-earth och skön. Han pratar på en nivå som man förstår liksom :) Det är det där med att komma ihåg att ta sina piller som är problemet för mig...

2007-06-05 @ 21:42:00
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Rayanagathe

This site is professional and to the point.

2009-03-26 @ 14:47:54
URL: http://rayanagathe.myblog.de

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback