Förändringar

Jag vill greja lite här hemma. Är inte riktigt nöjd med vardagsrummet. Den svarta bokhyllan och de mörka mattorna stör mig. Jag vill ha in så mycket ljus som möjligt, annars blir jag deppig när det är så här mörkt som i dessa tider. Det är ju helt sjukt. Först kl 9.17 så började det likna en ljusare morgon. Usch jag gillar inte alls den här tiden som vi är på väg in i nu.

Jaja, åter till vardagsrummet. Har kommit på hur jag kan ljusa upp det lite. Först och främst: bort med mattorna. Får byta ut dem mot nån ljusare. Sen så kan jag byta vitrindörrarna på bokhyllan till
de här, vita och genomskinliga (som kommer reflektera ljuset från fönstret lite som en spegel). Nu har vi ju de snygga mönstrade, men jag tror att vita kommer bli mycket bättre och dessutom kommer det matcha bordet bättre. Önskar att jag kunde visa er med bilder, men våran batteriladdare är borta för tillfället så då har vi ju inga batterier till kameran *grrr*. Så fort jag hittar den så skall det fotas!

Hur jag finansierar detta? Blocket mina vänner, blocket. En sak ut, en sak in.

Vad tycker du?
Postat av: Johan

Låter som om du har en plan.

Mer ljus är alltid bra.

2008-11-26 @ 21:26:02
Postat av: Johan

Glömde säga att jag själv använt blocket, fungerar mycket bra, fler borde använda det.

2008-11-26 @ 21:37:25
Postat av: Johan

Årstidsbunden depression är en depression som uppträder regelbundet under en bestämd årstid (vanligtvis hösten/vintern). Lika regelbundet försvinner symptomen fullständigt. Vanliga symptom i den depressiva fasen är



en melankolisk sinnesstämning,

ökat sömnbehov

nedsatt social, fysisk och/eller sexuell aktivitet

ändrad (vanligtvis ökad) aptit med ändrat ätbeteende (sockerbehov) och viktökning

premenstruella spänningar

koncentrationssvårigheter



eller ofta en kombination av dessa.



Vid vinterdepression börjar de första kliniska symptomen runt september eller oktober. Sjukdomsbilden är i regel starkast i januari, medan symptomen gradvis försvinner igen under loppet av våren. Sommaren är vanligtvis symptomfri. Hos vissa patienter uppträder hypomaniskt eller, ännu mer sällsynt, maniskt beteende på sommaren.



Lite från Wikipedia, tänkvärt.

2008-11-27 @ 11:58:15
Postat av: Putthra

Jasså Johansson du är inne på Lalisens blogg också!!!!

2008-11-27 @ 14:28:15
Postat av: Johan

Jajjemän!

Här pratas det inte bara kläder minsann.

2008-11-28 @ 09:28:02
Postat av: Ellen

blocket är verkligen bra ! håller med,,, vi har precis bytt soffbord,,, numera har vi detta http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30045484



köpte det förra veckan. Nu vill jag bara byta ut tv bänken också,, är super trött på den,,, vill ha en i trä (nu är den svart) och så en lång så man kan ha saker jämte tv-n, mitt nya Wii tex =D

2008-11-28 @ 17:39:43
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Johan

Ja, man får försöka hålla kontakten med familjen på nåt sätt ;)

2008-11-29 @ 12:38:50
Postat av: Lina

Hoppas du visar hur det blir sen, det hade varit roligt att se :) Jag har skickat vidare en utmaning till dig på min blogg om du känner för det!

2008-12-03 @ 21:54:54
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Tyra O.o

haru inte redah bytt e??..... jaja, det blir la fint? Tror jag x).... ewwww,, puss

2008-12-29 @ 21:02:30

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback