Kamut - hihi

Idag var R och jag och storhandlade. Köpte ekologiskt kamutvete. Hihi jag kan inte låta bli att le när jag hör det. Kamut. Låter så kul. Gott var det i alla fall och jag kan varmt rekommendera det! Tar bara 10 min att koka och lägger man i lite buljong så blir det perfekt smak till kött och sallad.

Så här stå det om Kamutvete på
nLife:

Detta är ytterligare en ursprunglig veteart. Kamut har stora korn och är oförädlat. Innehåller höga halter av protein, mineraler och fett. Kamutvetet har en lång koktid och en god och nötaktig smak. Passar utmärkt i både sallader, som tillbehör i stället för ris eller som huvudingrediens i risotto.

Bild: Aftonbladet

Vad tycker du?
Postat av: Maddepaddan

Låter gott! Ska prova det :) Är det typ som dinkel? Dinkel gillar jag ;) men lite svårt att smälta hehe, men strunt samma :P

Postat av: Lina

Det där har jag aldrig hört talas om, men kanske värt att prova? :)

2008-05-13 @ 00:44:35
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Ellen

fniss låter onekligen roligt,,, men tror inte det är nått för mig,,, det ska vara jasmin ris, potatis eller pasta ! + att jag skulle ALDRIG få ted att äta sånt !

2008-05-14 @ 16:15:37
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback