Lalisen testar: Rapsodine ansiktsmask!

image1184

kväll har jag testat Rapsodine Ansiktsmask som är baserad på ekologisk rapsolja. Förutom rapsolja så är det en tropisk alg, Ahnfeltia concinna i. Masken skall vara fuktgivande och mjukgörande. Rapsoljan och algen kombinerat skall göra huden "spänstig och återfuktad".

Så här gör du: Applicera på torr hud och låt verka ca 10 min. Sen sköljer du av med ljummet vatten.

Så här tycker jag: Idag kände jag mig onekligen trött och sliten. Så lite spänst och fukt som utlovat vore ju inte helt fel. Jag trodde att konsistensen skulle vara oljig och tjockare med tanke på att den bygger på rapsolja. Men inte då. En skön gele som var lätt att applicera. Sved till lite lätt precis när jag lade på den, så den kanske inte är något för den som har väldigt känslig hy. Men sen lade det sig och när jag hade sköljt av den så kändes och såg huden mycket piggare ut!

Jag har kollat upp ingredisenserna och de få som finns i är bra! Känns bra att det inte är massa konserveringsmedel, konsistensgivare m.m. utan några få ingredienser, rena grejer :)

Slutsats: Passar de flesta hudtyper, förutom den riktigt känsliga. Bra om man bara vill ge sin hud lite extra lyx och nytt liv.

4 av 5 ♥♥♥♥

Efteråt lade jag på lite kallpressad Gurkörtsolja som innehåller mycket GLA. Väldigt bra för huden om man som jag lätt får små vita prickar under huden, "milier". GLA:n sägs motverka uppkomsten av sådana...

Vad tycker du?
Postat av: Ellen

älskar ansiktsmasker,,, har typ femtielva olika hemma !

brukar varva dem =D

Pöss

Postat av: Jessica

Mmm det lät bra. Den ska jag testa!

2008-02-10 @ 08:13:01
URL: http://www.metrobloggen.se/planering
Postat av: Tankar...

Det lät ju bra, skulle vilja veta exakt vad ansiktsmasken innehåller, gick in på Rapsodines hemsida men de hade inte ens ansiktsmasken (???)
Konstigt ju!

2008-03-26 @ 22:32:47
URL: http://tankarsombankar.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback