Att bli mamma - Fortsättningen

Tänkte uppdatera er lite på bebisfronten och hur livet förändras...

Just nu lever R med ett nervvrak. Japp. Det är inte mycket som behöver gå fel för att jag skall klappa ihop totalt och grina. Usch. Å nästa dag undrar jag vad i hela friden the fuzz was about...?! Helt sjukt vad hormoner kan göra med en när man är gravid! Man har ju hört en del, men inte trodde jag att det kunde bli så här. Som tur är så är R en väldigt tålmodig och snäll människa så vi skall nog klara av det här! :-S Sen är det väl lite psykande att se hur kilona stiger på vågen... men då vet man ju att allt är som det ska vara iofs. Fast idag hade jag gått ner ett kilo jämfört med förra veckan. Och DET mina vänner är otroligt, med tanke på hur mycket onyttigheter jag stoppar i mig! Försöker äta nyttigt när det gäller mat och så, men godiset det slinker ner det med. Så jag kör nån slags mellanvariant av onyttig, hehe.

För övrigt är allt handlat och klart förutom täcke och kudde till spjälsängen. Med andra ord så känns allt välförberett och klart :) Skall lägga upp bilder på vagnen vi köpte för ett tag sedan plus de helt underbara handsydda bäddseten. Ett tips till er som vill ge något speciellt till nån som skall ha snart. Eller kanske till eran egen lilla99363-1183 bebis... Mer om det imorgon.

Apropå graviditetscravings... Just nu är det Marbous Dukat som gäller för hela slanten →

Imorgon skall jag hämta ut paketet med skötväskan och skötbädden som äntligen kommit! Då blir det bilder!

Bild: Northener

Nu blir det ansiktsmask!

Vad tycker du?
Postat av: Blåbåret Kihl

Är inte du hälsokonsult? Vad anser sådana om att man trycker i sig massor med Marabous Dukat? Är det något som är rekomenderat?

2008-02-09 @ 17:19:12
Postat av: Lalisen

Blåbäret Kihl: Alla sådana värderingar slängs åt sidan när man blir gravid. Vill jag ha Dukat då blir det Dukat. Ingen vågar säga något annat, för få vill reta upp en gravid kvinna ;-P Just so you know vad som väntar i framtiden ;)


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback