Enough!

Nu börjar jag bli riktigt trött på att vara gravid. Jag vill ha tillbaka min kropp som just nu är till låns åt den lilla filuren i magen. Skulle vara skönt att få sova en hel natt utan att vakna av att det känns som man skall gå itu pga ömmande fogar. Sen skulle jag tacksamt slippa alla kommentarer om hur "oootrooligt tuuugnt" det ser ut. När jag då svarar att så farligt är det inte, jag har ju en bra rygg å att jag faktiskt inte gått upp så mycket så får jag till svar: "Men det har du väl ändå gjort?!" Eh, nej faktiskt inte. Man "får" gå upp 13-15 kg och jag har gått upp 12 eller 13 och har bara 4 veckor kvar. "Ja men det är väl myyyyycket?" Tack för den. Ingen idé att linda in det i bomull! *grr*

Idag har jag varit ute lite på förmiddagen plus att jag lyckats med att äntligen anmäla/begära föräldrapenning. Efter 2 samtal med x antal minuter i kö (ena gången var det 158 personer före mig) hos försäkringskassan så lyckades jag. Men med tanke på hur krångligt de gör det så kan man tro att dom inte vill att man skall kunna få ut några pengar alls. Att folk skall ge upp liksom. Oh no, not me. I will survive... hehe.

Så, nu har jag gnällt av mig lite å så vet ni ännu lite mer hur det känns när livet ändras av att en liten krabat skall komma till världen! ;)

Ikväll skall vi till våran gamla hemort och hälsa på lite kompisar. Skall bli kul!

Ha en bra dag allesammans!

Vad tycker du?
Postat av: Körsbäret Kihl

Jasså ni ska till Vga?! Men hallå! Jag bor ju inte där längre! :P


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback