Coolaste bebisen - hur mitt liv förändras...

Efter att ha köpt de här helt underbara bodiesarna så känner jag att vi kommer ha den absolut coolaste bebisen ;) Ärligt talat, är dom inte häftiga? Ja bara älskar dem. Ett bra tips om ni har någon kompis eller släkting som nyss fått barn och ni vill köpa något roligt. Lindex har just nu massa snygga bodiesar där man får köpa 3 och betala för 2.

I tävlingen så sa vinnaren som svar på vad hon skulle vilja se mer av här på bloggen att hon skulle vilja höra mer om hur mitt liv förändras nu i och med att man är med barn och skall bli mamma. So here we go...

Jag kan väl säga som så att om man tror att det skall vara som alltid fram tills den dan' då vattnet går och det är dags att tänka på att ta sig en tur till BB så är man helt fel ute. Nej, livet förändras långt innan. Det sa min syster till mig, att det kommer du märka ganska snabbt att du inte orkar och klarar allt som förut. Och så rätt hon hade. Tröttheten som kommer de första veckorna är förlamande. Jag tänkte att går det inte över snart så får jag sjukskriva mig, för benen bär mig snart inte. Men precis när det är som värst så vänder det!

Och jag som är en så positiv person som skrattar och lattjar mig fram fann mig helt plötsligt i en situation då jag satt och grinade till Bernard och Bianca i Australien (Ni vet den Disneyfilmen där en elak jägare vill döda örnmamman) - innan filmen ens hade börjat. Där satt jag " hon kommer dööööö *uääääh snyft* Så soooorgligt *snyft* " I själva verket dog inte mamman och ungarna överlevde, men just det fanns inte i mitt sinne just då, utan något slags blötdjur hade tagit över för en stund.

Men nu har jag kommit någotsånär i balans och just nu leker livet igen.Tills nästa humörsvängning eller hugg i ryggen ;) Eller tills nästa gång som jag får höra för femhundrafemtioelfte gången:

X: - Oj men vad stor du är redan.
Jag: - Jo jag veeeet. Jag är stor.
X: - Du skall väl ha snart?
Jag: - Nej, jag skall ha till våren. Jag är i fjärde månaden....
X: - Är det tvillingar kanske?
Jag: - Nej, det är bara en.
X: - Är du säker på det?
Jag: - Eh, ja.

Så där. Nu har ni hört början av min historia om hur det är att bli mamma... fortsättning följer.

Vad tycker du?
Postat av: Maria

Kul att få höra hur det verkligen är:) Man tror ju att det inte händer så mkt i början men då vet man att det gör det /Maria

2007-11-12 @ 21:20:38
Postat av: Lina

Jag tycker också att det är kul att läsa om hur det verkligen är, själv har jag blivit så avskräckt av förlossningar jag sett på tv så det har nästan fungerat som ett preventivmedel för mig :) Men den delen är ju väldigt kort jämfört med hela graviditeten och sedan föräldraskapet resten av livet. Lycka till med allt!

Postat av: Sunshine_85

Du snodde ju min idé ;) Vill ju köpa nåt fint som du INTE har ;) KRAM

2007-11-13 @ 14:35:37
Postat av: Lalisen

Sunshine_85: Haha, vad du är skön ;) Kram!

2007-11-13 @ 15:59:20
URL: http://lalisen.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback