Hormonfinnar?

Fick det här mailet för några dagar sedan från en av läsarna:

Såg att du hade en kategori om hälsotips.
Skulle du kunna ge tips mot finnar?
Har alltid några, men värst är det innan/under mens.
Fungerar nattljusoljan tror du?
Skulle uppskatta om du tog med detta i din blogg!!
Tack för en bra blogg.


Jag tror att nattljusoljan kan hjälpa, men skulle hellre välja ett annat alternativ. Som jag skrivit om tidigare så är det viktigt att magen fungerar och att man inte har förstoppning, annars syns det på huden direkt. Oftast brukar det komma utslag på hakan och runt munnen. Men det här verkar ju mer som ett hormonproblem. (Då kommer oftast utslagen vid kinder och på rygg.) Så det här skulle jag testa:

Apiforce -
bidrottningsgelé. För att hjälpa att få balans på hormonerna. 2 kapslar/dag i 1 mån sen 1/dag. Ta gärna dem på kvällen. Den är ganska så dyr, runt 370:- för 60 kapslar. Men bättre lägga pengarna där än på hudvårdprodukter som aldrig kan lösa det grundläggande problemet.image683

B50 complex - en tablett som innehåller lite högre doser av B-vitaminer. Bra för huden då B-vitaminer är viktiga för den.

Zink 30 mg - 1 tablett/dag för att hjälpa läkförmågan i huden.

En stor portion med tålamod - japp, det är hemskt och det tar tid. Men det går att lösa! Så räkna med att hyn kan bli värre ett litet tag, men att det sedan går tillbaka.

Hoppas det var till någon nytta :)

Bild: Bioforce

Vad tycker du?
Postat av: Jimlotte

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback