Hälostips - PMS

image652Här kommer ett nytt hälostips! Jag har ändrat det till månadens hälostips istället för veckans.

PMS.
Eller som jag säger: PMS, UMS, EMS - före under och efter *fniss* Många tjejer har det och det orsakar problem både för dem själva och inte minst för dem som bor under samma tak... Så jag tänkte tipsa om lite olika preparat som man kan äta för att lindra!

OBS! I sådana här fall går det inte att säga att ett preparat fungerar bättre, eller är att föredra framför ett annat. Vi fungerar alla olika och olika kroppar svara olika på olika preparat.

Femicur - ett naturläkemedel som kom för lite över ett år sedan. En kapsel om dagen. Bygger på munkpeppar.
Den här äter jag och det fungerar kanon. Den skall börja verka inom 2-4 veckor. Och på mig dröjde det knappt två veckor så kände jag att allt blev mycket lättare.

Vitamin B6 - Ja en dos på 50 mg varje dag och som sedan kan höjas om nödvändigt precis innan mensen är också ett sätt att bli bukt med problemen.

Femal balans - ett preparat som bygger på pollen. Lugn, du som är pollenallergiker tål detta. Här tar du 4 tabletter/dag i 2 månader och går sedan ner till 2/dag. Du har full effekt efter ca. 2 månader.

Nattljusolja ex. Efamol - bygger på, som namnet antyder, nattljusolja som skall hjälpa till att balansera hud och hormoner. Här får du alltså två flugor i en smäll! Passar bra för dem som vill ha något mot pms men som samtidigt har otroligt torr och eksem hud. Lite olika dosering men för Efamol gäller 3 kapslar/dag i 12 veckor och sedan 1/dag. Här tar det också lite längre tid innan man kanske märker något. Kanske ca 2 månader, men det är ju som sagt individuellt.

Jag hoppas att ni har fått lite användbara tips och att ni vågar prova. Man skall INTE behöva gå och må skit varje månad, utan det är bara att ta itu med det!

Bilder: Hälsoteket, MaxMedica

Vad tycker du?

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback