Myror och rea

Det jag kanske inte har nämnt alltför mycket om här i bloggen är väl min helt hysteriska och paranoida inställning till myror. Vi pratar ordentligt, drömmer-om-det-på-nätterna-hysteriskt. Don't ask, det bottnar i när jag var liten... Nu vill det sig inte bättre än att radhuset som vi bor i är byggt på en grund som har hur mycket myrgångar och myrsystem under sig som helst! Och de små äcklen hånar mig genom att vårje vår krypa IN hos oss för att kolla in vårt skafferi och kylskåp. Japp, ni läste rätt. Förra året försökte de till och med ta sig in i kylskåpet. Så här kommer man hem, trött efter en stressig dag på jobbet och sitter i godan ro och läser igenom posten. Vad ser man då??! M-Y-R-O-R. På golvet. Här kommer våren med vackert väder, fågelsång och... myror. Inget annat val än att dra fram dammsugaren och moppen, medans jag går och muttrar om att imorgon kommer Mr. Anticimex och utrotar er... *skratt* Helt sjukt när man tänker på hur man är.

99363-548Nu pratar vi om lite mer positiva saker.. Några tips på rea-saker hos Nelly:

Nu blir det film. Nån mat till är tveksamt med tanke på våra små oinbjudna gäster och den aptit de (inte) skapar... ;)

Bild: Nelly




Vad tycker du?

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback