Lalisen testar: AnneMarie Börlinds ansiktsvatten

99363-771Ärligt talat hur många av er har inte tänkt som jag: äh, ansiktsvatten vad skall man med det till? Bara extra jobb. Det duger gott med vanlig tvätt och sedan kräm. Men nu bestämde jag mig för att testa AnneMarie Börlinds ansiktsvatten i Combination-serien. Combination-serien är, precis som namnet antyder, en serie för oss med blandad hy - både fet och torr. (Självklart är även den här serien helt utan mineraloljor, konstgjorda konserveringsmedel eller andra ingredienser som kan vara negativt för huden och miljön. Inte heller testat på djur.)

Så här står det om vattnet på förpackningen, vilket fick mig nyfiken:

Det här ansiktsvattnet kan göra mycket mer än att bara fräscha upp huden. Effekten är vetenskapligt bevisad. Den innehåller ett speciellt havsalgsextrakt som normaliserar talgproduktionen och motverkar finnar när det används regelbundet. Cyklodextrin är ett aktivt komplex av botanisk stärkelse som binder överflödigt fett och gör huden sammetsmatt med ljuvlig lyster.

Så här gör du: Rengör först ansiktet och blöt sedan en bomullspad/tuss med ljummet vatten och krama ur. Ta lite ansiktsvatten på bomullen och badda över hela ansiktet och låt sedan torka.

Så här tycker jag: Jag trodde inte att jag skulle märka så stor skillnad men det gjorde jag faktiskt! Har inte fått några som helst torra fläckar (typ vid näsroten och sånt) och har märkt en förbättring på ytan som faktiskt känns mattare. Känns som om man får ut mer av dagcremen och makeupen blir jämnare.

Mitt betyg: 4 av 5 ♥ ♥ ♥ ♥ - enda minuset är att det är i glasflaska (även om jag vet att det är lättare att hålla produkten fräsch utan massa konstiga tillsatser då...)

Priser:
Ligger på ca 325.- för 150 ml. Men som vanligt är det dryga produkter vi snackar om ;) Jag skulle uppskatta att du har en sån här flaska ca 3-4 mån.

Bild: Privat

Vad tycker du?

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback