Nystart!

99363-357

Jaha, ett nytt år har börjat. Dags att lägga det gamla bakom sig. Så idag har jag gjort ett dagens fynd med ett speciellt tema: NYSTART! Nu skall jag ta nya tag och bli nyttig!

Missförstå mig rätt. Jag tillhör inte en av alla hysteriska hetsbantare, jag har fortfarande inte kunnat sluta med socker och nej, jag tar inte bort allt fett jag kan i maten. Utan jag vill bara bli lite nyttigare, det kan aldrig skada ;) Skall ju föreställa att jag jobbar i hälsokost, så... På vägen dit kan kanske lite nya träningskläder, lite nya roliga recept och en bra frukost kan vara en god idé! Sen så kanske man kan hjälpa sitt blodsocker en bit på vägen med
Glykemin från Paulun.

Är speciellt sugen på att införskaffa den stora boken om GL+ dieten. Låter ju urtrist, men det visade sig att den är som en pärm inuti, där boken är uppdelad i tre delar uppifrån och ner. Så man kan bläddra på olika ställen samtidigt och hitta massa kombinationer på frukost, lätta måltider och middag (hoppas ni fattade nåt av den förklaringen..). Alltså inte en hel bok full med pekpinnar, utan massa recept :-D

Stora boken om GL+ dieten, Adlibris 158:-
Träningströja
, Adidas/La Redoute 220:-
Du är vad du äter, Adlibris 159:-
Glykemin
, Healthcare4u 120:-
Träningsbyxor
, H&M 149:-

Bilder: Adlibris, La Redoute, Healthcare4u, H&M

Ps. Vill man fynda träningskläder så kan man kolla in La Redoutes rea. Jag såg en hel del snyggt och med bra kvalitet där. Glöm inte ange rabattkod 62126 för att se reapriserna!

Vad tycker du?
Postat av: Anonym

Vad tycker du om den här länken?? http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=2602

2007-01-01 @ 15:16:47
Postat av: Lalisen

Vad jag anser? Har mött endel dietister som faktiskt inte har sådär jättesunda åsikter om hur man skall äta. (Säger absolut inte att alla är på dte sättet) Jag råkar veta att både Gillian McKeith och Anna Skipper är välutbildade och har väldigt mycket kunskap. Sen tycker väl även jag att det ibland blir lite för mycket när Anna Skipper håller igång. Men ibland tror jag det beror lite på att dietisterna inte får lika många kunder, utan att folk faktiskt bärjar ta ansvar för sin egen hälsa, som de måste börja gapa upp sig. För hur man än vänder på det så påstår ju inte Anna Skipper att hon är läkare eller så, utan att maten är grunden till hur vi mår... Och man får ju medge att hon lyckas med de som följer hennes råd. de går ner i vikt och känner sig piggare.

Slutligen: eftersom jag jobbar inom hälsokostbranschen så är jag självklart för "egenvård" - vilket innebär att man kan göra både sig själv och samhället en tjänst. Förstår inte varför man måste arbeta emot det, att folk blir friskare? Sen får alla välja själv hur mycket de vill ta åt sig av det som Anna Skipper och co propagerar för.

=)

Postat av: Christin

Låter praktiskt och bra med en bok med massor med recept, det kan behövas när man ska tillaga och planera vardagsmaten då jag nästan aldrig har några nya idéer utan lagar samma måltider om och om igen, typ ett tiotal man kommer ihåg ;)

2007-01-01 @ 15:54:21
URL: http://christinsshopping.blogg.se
Postat av: Lalisen

Christin: precis! Det där känner man ju igen *suck* Tänkte att den boken kunde ge en liten nytändning i köket.

2007-01-01 @ 16:01:46
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Nicole

HAHA x) Den där SMoothie grejjen ..

Hmm .känner igen den ^^ HAH x)!

2007-01-01 @ 17:48:51
Postat av: Lalisen

Nicole: Mmm visst är den god ;P

2007-01-01 @ 18:02:36
URL: http://lalisen.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback