Förändringar, förlossningsskräck och bristningar

Här fortsätter lite av min berättelse om hur livet förändras när man är gravid...

Usch det är mycket just nu. Den tid som inte går åt till att jobba den slappas bort. Jag är så fruktansvärt trött. Verkar vara inne i en sån period just nu. *suck* Det är så mycket som skall fixas här hemma inför visningen som skall vara precis i början av nästa månad. Jag är inte van vid att vara så begränsad när det gäller ork. Jag brukar vara igång dygnet runt annars och nu börjar jag kolla på klockan och gäspa när den närmar sig nio på kvällen, haha.

Min mage växer, men än så länge känns det inget nämnvärt när det gäller sparkar och så. Tänk vad konstigt att jag har en liten bebis på ca 25 cm i magen som kan göra kullerbyttor och busa runt utan att jag inte ens känner av det! Ett av naturens under, verkligen. Har börjat kolla på en serie som jag hittade på den norska motsvarigheten till SVT's hemsida. Man får följa barnmorskor i deras arbete på förlossningsavdelningen. Ujuj vad intressant men samtidigt skrämmande. Fast kul att få se hur riktiga födslar går till. Kommer inte ens i närheten av de Hollywood födslar som man sett på film ;)

Mest rädd är jag att jag skall få samma hemska förlossning som min syrra - hon låg i 42 timmar (och då räknar vi inte från när vattnet gått, utan riktiga värkar heeeela tiden) och till slut fick hon ändå göra akut kejsarsnitt. Nej tack till det. Men man kan ju inte göra annat än att förbereda sig mentalt och tänka positivt.

Näe nu får det bli sängen för min del! Imorgon kommer jag resencesera Weledas Havandeskapsolja som man använder mot bristningar. Ja, det mina vänner är ingen rolig historia. Bristningarna alltså, inte oljan ;)

Vad tycker du?
Postat av: Lina

Jag tycker hela "födelsegrejen" är så imponerande och fantastisk! Kan inte föreställa mig hur det känns att ha en liten filur i magen :) Om du har tid och lust så har jag skickat vidare en liten utmaning till dig på min blogg!

Postat av: Sofia

Du hade komenterat min blogg och frågat hur mycke jag gått upp nu.. Och nu när jag är i v. 28 går in i v.29 på tisdag har jag gått upp 9 kg..Hur mår du annars under din graviditet??Hoppas du mår bra.Kram

2007-12-17 @ 00:10:41
URL: http://karleksbarn.blogg.se
Postat av: Lalisen

Lina: Ja "födelsegrejen" är otrolig. Att man klarar av det liksom... Skall kolla in utmaningen ;)

Sofia: Ok, låter ju helt normalt med andra ord. Jag har gått upp ca 4 kg sen innan jag var gravid.. Jag mår fint annars faktiskt. Har nästan inte haft nått illamående alls :) Kram!

2007-12-17 @ 08:10:25
URL: http://lalisen.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback