Lalisen testar: Annemarie Börlind Exfolating peel

image885

Idag har jag testat Annemarie Börlinds peelingcreme. Eller testat och testat... jag har använt den ett tag nu. Det är den enda peeling jag använder och här skall ni få veta varför ;)

Den är en peeling som funkar för alla hudtyper. Som vanligt är den helt naturlig. Utan mineraloljor, konstiga parabener (konserveringsmedel) eller syntetiska parfym- och färgämnen. Kornen i peelingen är gjorda av jojobavaxpärlor.

Så här gör du: Efter rengöring av huden appliceras litegrann på fuktad hy och masseras sedan med cirkelrörelser i ca 1-2 min. Skölj sedan av och lägg på ansiktsvatten (om du har) och fuktighetskräm.

Så här tycker jag: En peeling måste riva lite gôtt för att man skall känna att det verkligen gör någon nytta. Men grejen är ju inte att ju rivigare något är desto bättre. Det får ju inte bli på bekostnad av huden. Den här river precis lagom. Det är rikligt med peelingkorn i. Gillar inte när det är så glest att man får stå och vänta på att känna dem. Men den här är det mycket i. Peelingen luktar otroligt fräscht och diskret. Färgen är en härlig rosa nyans. Den är rätt fluffig i konsistensen och är väldigt dryg. ½ tesked skulle jag tippa på att jag tar och det räcker mer än väl.

5 av 5 möjliga!

Priser och inköpsställen: Du hittar Börlinds sortiment både i hälsokostaffärer och i deras
webshop. Finns både i en 50ml burk och i en mindre (den jag tagit kort på). Den lilla ligger på 90:- ute i affärerna. Den stora ligger på 255:- i webshoppen.

Bilder: Privat (och ja, det är tillåtet att skratta), Börlind

Vad tycker du?
Postat av: Bett R World

Jag får nog prova peelingen. Jag har skrivit ett inlägg där jag rekommenderar dina bra-iga tester också.


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback