Vad hände på systemet?

Nu skall ni få höra den lilla störiga historian som jag skulle berättat igår...

Älsklingen och jag skulle in på "Apoteket glada änkan" som pappa kallar det *hihi* och köpa en flaska vin och en liten alkoläsk till mig. När vi kommer fram till kassan står det en man och hans (vad som jag antar iaf men man kan inte veta säkert) typ 16-åriga dotter. Hon står och packar ner åtskilliga flaskor av både det ena och det andra. När vi kommer fram till kassan tar min man upp legget. (Han blir 25 i år och jag blir 23) Jag går ner till slutet av kassan för att vänta och sträcker mig efter en påse. Vet ni vad den sura tanten i kassan säger då? Har hon också leg? HALLÅ?! Varför skulle jag visa leg? Jag var ju bara med? Jag mumlade fram något om att fick tjejen som stod här nyss (hon med pappan) visa nåt då?

Så fruktansvärt dåligt. Jag var ju bara sällskap. Jag kanske inte alls skulle ha något med det vinet att göra sen? Vad hade hänt om jag inte ens hade haft med mig någon plånbok in på systemet? Hade hon nekat honom att köpa ut då? Kände mig så överkörd och förnedrad. Aja. Tänker ju inte handla där igen om jag inte måste. Vi skickade ett mail och frågade om det verkligen skall gå till på det viset.

Äh, nog om det nu. Jag är helt slut. Jobbat typ 9 timmar och inte haft nån rast. Jo, förresten. Jag gick på toa 2-3 ggr, räknas det? ;) Nu skall jag kolla på en film å mysa. Imorgon blir det förhoppningsvis lite mer bloggat, för då är jag leeeeedig!

Nattinatt på er!

Vad tycker du?
Postat av: Fliickan

Oj, dåligt det där med systemkärringen. Om man köper ut till minderåriga är man väl förresten ointe så dum att man låter den personen följa med in eller...

Postat av: Sara

Vilken surtant! Får man inte va sällskap och packa ner flaskorna nu heller?! arrgh!!

2007-04-18 @ 23:49:27
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Lalisen

Fliickan: Nej, precis! Hon var nog bara på riktigt surt humör och tog ut det över oss... ;P

Sara: Näe man börjar ju undra...

2007-04-19 @ 11:12:52
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag var på systemet förra veckan och fick visa leg...och jag är 37! Då tycker man inte att det är lika tråkigt kan jag lova! Kram

2007-04-19 @ 13:32:12
Postat av: Lalisen

Lotta: Haha! Nee då förstår jag att man gänra langar upp det ;) Kram!

2007-04-19 @ 13:35:03
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Malin

Har varit med om samma grej och visst blir man så jävla trött! Även om man nu skulle vara minderårig så är det ju precis som du säger, att man faktiskt inte behöver ha något att göra med alkoholen sedan. Själv var jag med om en annan otroligt irriterande händelse på systemet; mitt pass (som jag använder eftersom mitt leg är borta) hade tydligen gått ut för någon vecka sen, men bilden visar tydligt att det faktiskt är mitt pass. Jag hade sprungit in på en fredag precis innan stägning för att ansvar för mitt och pojkvännens vininköp till helgen, men killen i kassan synade mitt pass och konstaterade att det inte var giltigt! Jag blev så otroligt matt och frågade om det inte var tydligt att det var jag på bilden och att jag faktiskt får handla på systemet, men det brydde han sig inte om eftersom det var en principsak. Suck! Som tur var stod det en vänlig själ bakom mig i kön som såg det hela och utanför erbjöd han sig att gå in igen och köpa till mig.

2007-04-19 @ 14:22:30
URL: http://www.factotum.se
Postat av: Lalisen

Malin: Åmen hallå. Folk kan va så dumma. Fattar dom inte att de förstör folks planer helt, när de egentligen inte har någon rätt till det?! ;(

2007-04-19 @ 15:15:42
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är skyldig att visa leg på systemet om du är under 25 år. Inget fel med det bara en självklarhet att man är beredd på det tycker jag oavsett om du bara är sällskap. Och jag kan faktiskt förstå att man är hårdare mot yngre än mot en tjej med sin 50-åriga pappa. Statistiken pekar ju ändå emot oss. Dock förstår jag att du stör dig eftersom du ändå har åldern inne sen några år men som tjejen ovanför som hade ogiltigt pass så håller jag inte med er. Om man inte höll på principer hur i .... skulle det svenska samhälet se ut då? Slopa ett gäng lagar hellre i sådana fall men håll stenhårt på de som är.

2007-04-23 @ 19:49:05
Postat av: Anonym

Du är skyldig att visa leg på systemet om du är under 25 år. Inget fel med det bara en självklarhet att man är beredd på det tycker jag oavsett om du bara är sällskap. Och jag kan faktiskt förstå att man är hårdare mot yngre än mot en tjej med sin 50-åriga pappa. Statistiken pekar ju ändå emot oss. Dock förstår jag att du stör dig eftersom du ändå har åldern inne sen några år men som tjejen ovanför som hade ogiltigt pass så håller jag inte med er. Om man inte höll på principer hur i .... skulle det svenska samhälet se ut då? Slopa ett gäng lagar hellre i sådana fall men håll stenhårt på de som är.

2007-04-23 @ 19:49:05
Postat av: Erlandnikita

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-05-26 @ 12:01:37
URL: http://erlandnikita.3steps.com

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback