Testing testing: hudcreme med Rooibos-te!

99363-92

Här kommer i väntan på att kameran skall komma hem igen (vilket verkar dröja) ett dagens fynd med hudvård som tema! Fick en fråga igår av en av er läsare om jag visste någon bra hudcreme (eftersom jag jobbar i hälsokost och är mycket intresserad av hudvård). Idag kom en glad överraskning  på jobbet: jag fick en ny hudcreme! Jag har skrivit om den här serien
förut, men då har jag mest berättat om ansiktstvätten. Men hudcremen förtjänar också en plats här. 

Jag har provat produkterna och tycker att dom är jättesköna! Cremen hade jag bara nån dag, men alla som jag talat med på jobbet älskar den. Och då har vi allihop olika hudtyper: ung, mogen, torr och blandad hy. Kanske att den inte passar för fet hy, men blandad går absolut bra.

Vad är det nu som är så bra med den då?,
undrar du ju nu. Jo, det är extrakt av rött te, Rooibos i. Det innehåller massa antioxidanter och det gör att cremen ger dig ett skydd i minst 12 timmar mot fria radikaler inifrån (dessa bryter ner din hud) och ett skydd mot yttre nedbrytning. Dessutom är den självklart utan mineraloljor! Dryg, räcker minst 2-3 mån (om du gör som jag när du tar på den). Den ligger på ett bra pris i butik, 185:- Du hittar den ännu billigare här, på bodystore.se.

OBS! Viktigt att komma ihåg att alla cremer som jag rekommenderar skall man bara ta som en ärta av och sen värma lite mellan fingertopparna eller mellan händerna. SEDAN ut i ansiktet. Då blir cremen lättare att jobba med och burken räcker längre!

Bilder: Bodystore


Vad tycker du?
Postat av: Eldarsophie

Good web with cool info. Thanks.


Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback