Prickig falukorv? Hjälp vid rakning

99363-129
Är det så du känner dig ibland efter att du har rakat dig? Jag lovade ju att ge tips om något som kan dämpa rodnaden och få bort en hel del av prickarna som många får efter att de rakat sig.

Lösningen på problemet är Thai deodorantsten. Den används egentligen istället för en deo. (Det var så jag kom det här...) Jag började använda den efter att ha hört hur mycket skit som finns i vanliga deos och dessutom var jag trött på alla fläckar som de lämnade på kläderna. Hur fungerar det? Du svettas som vanligt, men det luktar inget. Varför? Jo, salterna i stenen låter din hud andas, samtidigt som salterna dödar de bakterier som kommer på huden och som är de som är upphovet till lukten. Då tänkte jag att om de dödar svettbakterierna så borde de funka på de bakterier som kommer när man rakar sig. Sen dess har det blivit mycket bättre! Jag tar på direkt efter att jag rakat mig. Det svider till litegrann, men jag blir inte alls lika röd och prickar får jag nästan aldrig numera!

Grattis! Du har orkat läsa ända hit. Då kan jag passa på att slå ett slag för att börja använda stenen som deo också. Euh... Tänker du nu. Men det är bara i början som du svettas mer än vanligt, men sen ställer kroppen in sig och numera svettas jag inte alls lika mycket som förut och det luktar nästintill ingenting.

Finns i två olika utföranden: liten sten i sammetspåse, runt 50-lappen. Eller en stor, i en hållare, runt 120:- Du hittar den lilla
här, på Bodystore. (Det finns spray och färdig deo också, men stenen är effektivare och drygare. dessutom mycket bättre just för det här ändamålet.)

Frågor? Tveka inte att ställa dem! Nu skall jag ta det bästa naturmedlet - minsäng ;)

Bild: Soltryck

Vad tycker du?
Postat av: Epileptikern

Sov så gott då, och tack för tipset.

Postat av: Lalisen

Tack, ingen orsak. Hoppas det hjälper lite!

2006-09-29 @ 09:26:26
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Christin

Det där låter riktigt bra =) tack för tipset :) Trevlig fredagskväll!

2006-09-29 @ 15:37:32
URL: http://christinsshopping.blogg.se
Postat av: Lalisen

Ja, visst är det en bra och enkel lösning på ett krångligt problem! :) ha det underbart själv!

2006-09-29 @ 20:18:22
URL: http://lalisen.blogg.se

Skriv något gulligt här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback